Dilluns 21 Octubre, 2019

Continua la davallada de TVE a Catalunya

En només 4 anys, TVE ha passat de poder competir pel lideratge televisiu a ser una opció amb molts menys seguidors. A Catalunya però també, a la resta de l’Estat. Actualment, “la televisión de todos” és lluny d’aquest eslògan i sembla més bé una “televisión de algunos”. Després d’una legislatura força convulsa amb periòdics canvis a les direccions d’informatius, de la corporació i de la televisió, TVE es troba en una profunda pèrdua de confiança i d’audiència. Si fem cas dels índexs d’audiència, la televisió pública és, a nivell estatal, la tercera opció per darrere de Telecinco i d’Antena3, tot i que molts dies no pot superar altres ofertes com són Cuatro o La Sexta. Sense anar més lluny, el passat dilluns dia 1 de juny, TVE va tancar el dia amb un discret 7,7% de share veient-se superada per Cuatro i per La Sexta. A Catalunya les coses són semblants i l’ens públic no pot competir amb les principals ofertes i ja no diguem de TV3. Igualment, els seus informatius tampoc són líders d’informació, un fet que sí que es produïa fa quatre anys.

TVE es troba en una profunda pèrdua de confiança i d’audiència

La darrera situació que ha situat TVE al centre de la polèmica és la producció d’un nou programa de debat polític presentat per Ernesto Sáenz de Buruaga, el director dels serveis informatius de TVE de l’època Aznar i que es titula “Así de claro”. Les crítiques que ha provocat aquest format no s’han fet esperar i després de dues emissions, el sindicat UGT ha presentat una denúncia a la “Comissió dels Mercats i de la Competència” per considerar il·legal el programa. El sindicat considera que la producció d’un espai de caire informatiu a TVE no pot recaure en una productora externa i que el condueixi “una persona tan imparcial com Buruaga atempta contra el pilar central de RTVE”. Des del sindicat, afirmen també que els treballadors de la cadena pública estan “escandalitzats” i acusen a José Antonio Álvarez Gundín i a Albert Martínez Arias, directors dels Serveis Informatius de TVE i de RNE, respectivament, de “manipulació”.

Produït per Grupo Secuoya, “Así de claro” depèn directament del departament d’entreteniment de TVE i no d’informatius. Feta la llei, feta la trampa. No cal dir que les crítiques al programa a les xarxes socials són dures i més si tenim en compte els registres d’audiència del programa. Actualment, “Así de claro” ha registrat a nivell estatal un 6,5% de share a la primera emissió i un 5,7% a la segona. Dades molt per sota de les que registra l’ens públic amb una mitjana del 9,9 fora de Catalunya.

En quatre anys, la televisió pública ha passat d’un 11,1% de share de mitjana a no arribar al 8%

A tot això hem de tenir en compte el que cobra Sáenz de Buruaga per cada entrega: 3.000 euros amb un contracte signat de 27 programes.

Aquesta però, no és la primera vegada que s’alça la veu en contra de la gestió de l’ens públic que duu a terme el Partit Popular. El passat mes d’octubre, els treballadors de TVE ja van expressar el seu malestar mitjançant una consulta realitzada aleshores; el 77% dels professionals consultats (745 de 1684 treballadors) van estar en desacord amb el nomenament de José Antonio Álvarez Gundín com a nou director d’informatius de la cadena pública estatal, superant fins i tot, els registres que havia aconseguit el seu predecessor, Julio Samoano.

Davallada a Catalunya i pèrdua de credibilitat

Aquí a Catalunya la situació és encara pitjor. Tot i que els primers mesos de l’any, TVE l’ha tancat per davant de Cuatro i de La Sexta, els seus serveis informatius tenen una crisi de credibilitat. En quatre anys, la televisió pública ha passat d’un 11,1% de share de mitjana a no arribar al 8% i contínuament hi ha hagut canvis als càrrecs més importants substituïts per periodistes procedents de mitjans de comunicació conservadors. RTVE ha viscut en una crisi permanent i s’ha vist afectada per un reguitzell de canvis directius. Però aquesta és una crisi que va més enllà i que no només ha afectat els continguts informatius sinó també als d’entreteniment. Com afirma un director de continguts televisius, “TVE viu actualment als anys 90. Tot el que es fa és poc innovador”. El darrer any hem vist com José Luis Moreno, Ramón García i Ana Obregón tornaven (amb poc èxit) a TVE. Un dels casos més sonats va ser precisament el de José Luis Moreno. La “Alfombra Roja” va ser enretirada per la seva baixa audiència. A Catalunya no va superar el 6% de share de mitjana.

RTVE torna al passat amb professionals de l’era Aznar per intentar redreçar la situació que viu l’ens públic. “La televisión de todos” és ara per ara, de “unos pocos”.

 

 

 

5,252FansM'agrada
976SeguidorsSeguir
15,534SeguidorsSeguir

Anàlisi | Opinió | Informació

Encara no ets de la comunitat Mirall a Facebook?

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca