Al Gobierno no li consta cap espionatge a Torrent

"El govern no té constància que el president del Parlament hagi estat víctima d'un 'hackeig' o substracció del seu mòbil

El preu de la llibertat

Més de 10 anys de periodisme valent, crític i combatiu no adherit a cap partit. Aquesta llibertat ens ha costat subvencions i publicitat, seguim dempeus gràcies als nostres lectors. Fes-te mecenes per només 2€/mes.

La portaveu del Govern espanyol i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, ha afirmat aquest dimecres que l’executiu del PSOE i Unides Podem no té constància que s’hagi espiat el president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, a través del seu telèfon mòbil i l’ha animat a presentar una denúncia perquè s’investiguin els fets.

Publicitat

“El govern no té constància que el president del Parlament hagi estat víctima d’un ‘hackeig’ o substracció del seu mòbil. Quan es produeixen aquestes coses, el procediment és posar en coneixement l’autoritat judicial de la substracció, ‘hackeig’ o intervenció de l’aparell i que s’investigui si s’ha produït i en quines circumstàncies”, ha declarat.

En la conferència de premsa posterior al Consell de Ministres, Montero ha contestat així quan li han preguntat per la investigació d”El País’ i ‘The Guardian’. Segons aquests diaris, el telèfon del diputat d’ERC va patir un atac entre els mesos d’abril i maig del 2019 amb un programari espia a través d’un error de seguretat de WhatsApp.

A través de la premsa

La ministra, que no ha aclarit si l’executiu de Pedro Sánchez engegarà una investigació interna per aclarir aquesta qüestió, ha assenyalat que “qualsevol intervenció d’un mòbil requereix una autorització judicial prèvia”.

“Poc més ha de dir el govern, que respecta l’actuació de les forces i cossos de seguretat de l’Estat i les actuacions judicials”, ha manifestat, després d’afegir que s’ha assabentat d’aquest afer poc abans de començar la roda de premsa al palau de La Moncloa, quan ha llegit la informació que s’ha publicat.

Torrent ha anunciat que emprendrà accions polítiques i legals perquè s’esclareixin els fets, després d’afirmar que a Espanya “es practica l’espionatge contra adversaris polítics” i ha instat el Govern central a depurar responsabilitats.

Des del seu punt de vista, si el Govern espanyol coneixia aquests fets, en seria còmplice; i si no n’estava al cas, ho consideraria un símptoma “molt preocupant de negligència política i desconeixement de presumptes pràctiques il·legals”.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes