El portaveu d’ERC al Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián, ha afirmat aquest dijous en una entrevista a TVE que el govern espanyol “se la juga massa” posant en risc la majoria de la investidura i pactant amb Cs, però ha assegurat que ERC es mantindrà “collat” a la mesa de diàleg. “Tothom és conscient que on hem de donar cap tipus d’oportunitat a l’extrema dreta, però ja n’hi ha prou que el PSOE cada vegada que pugui esculli l’opció més fàcil amb risc d’emportar-se per davant l’esperit de la investidura”, ha dit.
Segons Rufián, la mesa de negociació sobre el conflicte a Catalunya “segueix viva” però ERC és “conscient” que caldrà “obligar de nou” el PSOE a seure, perquè “el conflicte polític a Catalunya no ha desaparegut”. “Depèn d’ells, nosaltres seguim asseguts a la taula”, ha conclòs.
Rufián ha alertat que els socialistes han “anat pel camí fàcil” a l’hora d’assolir un pacte amb Cs i no amb ERC en aquesta pròrroga de l’estat d’alarma. “Nosaltres volem mesures per a la gent, i Cs demana més banderes”, ha dit, però “amb Cs tindrà dificultats per pactar mesures socioeconòmiques”.
Ha recordat que ERC va investir Sánchez “amb enorme generositat” malgrat que el seu és “un partit que va aplaudir la repressió dels companys que estan a la presó”. “Ho vam fer perquè l’alternativa era molt pitjor”, però “no podem estar constantment obligant-los a fer passos”.
El portaveu d’ERC al Congrés també ha afegit que Bildu ha “jugat bé” en assolir un acord amb PSOE i Podem per a la derogació íntegra de la reforma laboral, i ha quedat demostrat que “al PSOE se l’ha d’obligar” a impulsar mesures com aquesta.
Ha atribuït la marxa enrere del PSOE –que a última hora de la nit va matisar l’acord- al pacte dels socialistes amb Ciutadans.