Greenpeace ha reclamat que els rescats públics a les aerolínies europees per la crisi del covid-19 incloguin condicions mediambientals. L’ONG ha denunciat que els governs de la Unió Europea estan negociant plans de rescat amb les principals companyies del sector sense tenir en compte el canvi climàtic. Segons Greenpeace, easyJet, aerolínies escandinaves i TUI ja han acordat ajudes financeres per valor de 3.360 milions d’euros, mentre que Air France, KLM, Lufthansa o British Airways mantenen converses per obtenir un suport similar. “Els governs han de deixar d’injectar diners a un dels sectors més contaminants sense esperar res a canvi”, ha denunciat Gilles Dufrasne, membre de l’ONG.
Les aerolínies s’enfronten a la paralització pràcticament total de les seves activitats per les restriccions imposades per la pandèmia. El sector reclama suport de les autoritats per evitar la fallida i alerta que poques companyies tenen suficient liquiditat per aguantar més de tres mesos aturades.
Greenpeace assegura que l’aviació és una de les indústries que més ha augmentat l’emissió de gasos contaminants en els últims cinc anys mentre que ha acumulat més de 33.000 milions d’euros en beneficis nets. L’ONG denuncia que part d’aquests guanys deriven d’exempcions fiscals mediambientals.