El Patronat de la Fundació La Marató de TV3 ha decidit de forma excepcional canviar la temàtica de l’edició d’aquest any i dedicar-la al nou coronavirus, davant la situació d’emergència sanitària i la prioritat d’investigació urgent en aquest àmbit científic a escala mundial.
La Marató dedicada a la salut mental, prevista per aquest any, es desplaça 2021, que serà l’edició del 30 aniversari de la Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, ha informat aquest dimarts la fundació en un comunicat.
Fins a la celebració de la Marató el 20 de desembre, TV3, Catalunya Ràdio i la Fundació La Marató centraran els esforços a sensibilitzar i divulgar sobre Covid-19 i apel·laran a la solidaritat dels ciutadans per sumar recursos que permetin avançar en la investigació.
El Patronat de la Fundació La Marató de Tv3 ha transmès un missatge d’agraïment a totes aquelles persones de l’àmbit mèdic, assistencial, social, empresarial o voluntari que estan al capdavant de la gestió de la primera línia d’emergència davant el coronavirus.
Des de 1992, La Marató ha recaptat més de 197 milions d’euros i ha finançat 872 projectes d’investigació, que han dut a terme 1.369 equips amb la implicació de 8.000 investigadors.