La mala gestió de les residències d’avis empeny 269 a demanar que se’ls puguin endur a casa

El Govern treballa per separar els usuaris afectats dels que no tenen símptomes

Publicitat

Un total de 269 famílies han demanat treure usuaris de les residències per endur-se’ls a casa, segons ha explicat el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani. El conseller no ha detallat quantes d’aquestes famílies ja ho han pogut fer. El conseller ha explicat que se segueix treballant en la separació dels residents que han donat positiu de covid-19 o tenen símptomes d’aquells que no en tenen. “Són trasllats complexos”, ha dit El Homrani, amb persones que tenen una mitjana de 84 anys i un 90% tenen patologies prèvies o pluripatologies. També ha concretat que s’està treballant per “reforçar” els equips de protecció individual per a professionals i el suport de personal.

Segons l’últim balanç, 702 usuaris de residències ha mort per covid-19, hi ha més de 1.600 diagnosticats, 283 hospitalitzats i 216 residències afectades. El Homrani ha admès que el de les residències és “el front més complicat” que estan gestionant des del seu departament, i que s’està treballant en fer trasllat d’usuaris positius o amb símptomes per separar-los d’aquells que no en tenen. Es tracta de trasllats “complexos” amb persones que tenen una mitjana de 84 anys i en el 90% dels casos amb patologies prèvies o pluripatologies, així com “un gran nivell de dependència”.

El conseller ha detallat alguns dels trasllats que s’han fet, ja sigui a Barcelona, on “es continuen buscant espais” conjuntament amb l’Ajuntament, o en altres municipis. Per exemple, s’han trasllat 52 residents d’un centre de Tarragona, dotze d’un altre de Balaguer o s’està habilitant una antiga residència d’Amposta amb 69 places per rebre residents positius o amb simptomatologia.

A més, el conseller també ha explicat que s’han obert albergs en municipis com Manresa, Olot, la Seu d’Urgell o Lleida perquè hi puguin dormir professionals de residències i així “evitar desplaçaments i treballar conjuntament en la prevenció”. Per aquest dimarts, està previst obrir l’alberg d’Altafulla i un centre hoteler de Barcelona.

Publicitat

Altres albergs s’han obert per a col·lectius vulnerables, com ara el de Vic per a persones amb discapacitat, o el de Cabrera de Mar, on s’està fent un programa per a infants que tenen la família hospitalitzada o aïllada i no tenen més xarxa familiar.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca