El Gobierno considera “injust” dir que Espanya va reaccionar tard contra el virus

Afirma que les mesures econòmiques es van acordar amb els agents econòmics i socials

El preu de la llibertat

Més de 10 anys de periodisme valent, crític i combatiu no adherit a cap partit. Aquesta llibertat ens ha costat subvencions i publicitat, seguim dempeus gràcies als nostres lectors. Fes-te mecenes per només 2€/mes.

La ministra d’Afers Exteriors, UE i Cooperació, Arancha González Laya, considera “injust” que es digui que Espanya va reaccionar tard a l’emergència del coronavirus i més aviat creu que tothom va subestimar la rapidesa amb la qual es transmet el virus.

Publicitat

Segons la ministra, això potser es deu al fet que altres epidèmies, com ara les de l’Ebola, el SARS o l’H5N1 van ser “molt localitzades” i ara “no ha estat el cas”. “Hi ha un problema d’expansió que no vam veure”, ha dit en una entrevista de la ràdio suïssa RTS, que ha recollit Europa Press.

González Laya ha insistit que el Govern espanyol ha seguit en tot moment les recomanacions de les autoritats sanitàries mundials, espanyoles i europees i que alguns països europeus van continuar celebrant grans esdeveniments públics quan Espanya ja havia deixat de fer-ne.

La ministra ha defensat que a Espanya hi comença ha haver “una estabilització” dels contagis, les hospitalitzacions i els ingressos a les UCI però ha admès que “malauradament encara no s’ha vist completament el descens de la corba”.

Suïssa és un dels països que, en contra de la tendència europea, no ha adoptat mesures estrictes de confinament, però la ministra espanyola ha assenyalat que correspon a cada país decidir la seva estratègia i que ella no “donarà lliçons”.

No obstant això, creu que el que tots els països sí tenen en comú és que hauran de posar l’economia “en hibernació” i després incórrer en “despeses públiques en quantitats astronòmiques” per reactivar-la. També la necessitat d’una gran cooperació internacional públic-privada per trobar una vacuna.

Quan li han preguntat si a Espanya els sectors econòmics pressionen per tornar a la normalitat, ha assenyalat que l’executiu va parlar amb els actors econòmics i els sindicats i que van acordar les mesures per ‘congelar’ l’economia i després ‘descongelar-la’, però ha reconegut que “la ralentització fa mal”.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes