Els sindicats es pleguen a la patronal: volen pactar com recuperar les hores

"Volem reunir-nos amb la patronal per pactar com s'han de recuperar les hores segons les característiques de cada sector"

Publicitat

Els secretaris generals d’UGT de Catalunya, Camil Ros, i de CC.OO. de Catalunya, Javier Pacheco, han afirmat aquest dimarts que volen reunir-se amb la patronal per abordar com els treballadors de sectors no essencials que no poden treballar per les noves mesures aprovades pel Gobierno en l’estat d’alarma pel coronavirus han de recuperar les hores una vegada aquest hagi finalitzat.

“Volem reunir-nos amb la patronal per pactar com s’han de recuperar les hores segons les característiques de cada sector”, han afirmat en una entrevista de Ràdio 4.

En concret, el govern espanyol va aprovar el diumenge un permís retribuït perquè els treballadors d’activitats no essencials es quedin a casa dues setmanes, des d’aquest dilluns fins al 9 d’abril, a fi de reduir les possibilitats de contagi del coronavirus.

Quan acabi l’emergència sanitària, els treballadors hauran de recuperar les hores de treball no prestades, de manera gradual i espaiada en el temps.

Publicitat

Pacheco i Ros han lamentat que les patronals només insisteixin a reclamar al govern espanyol mesures tributàries i han posat en valor que el confinament a casa, una mesura d’obligat compliment, no és estar de vacances.

“Les expressions de les patronals demostren la seva insolidaritat de cara a la societat”, ha insistit Pacheco, mentre que Ros ha lamentat que la patronal solament insisteix en no pagar impostos, i han afirmat que tan important és salvar empreses com salvar famílies.

Quant a l’allau de presentacions d’expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTO), tots dos sindicats els estan analitzant per confirmar la seva “idoneïtat”, i han indicat que hi ha fórmules prèvies que es podien haver aplicat, com mesures de flexibilitat recollides en els convenis col·lectius.

Preguntats per l’impacte en les xifres d’atur, han avançat que “molts contractes temporals no es renovaran a causa de l’aturada provocada per la pandèmia.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca