El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, ha insistit aquest divendres en demanar que es decreti el confinament total de Catalunya durant dues o tres setmanes per contenir el contagi del coronavirus i evitar que les conseqüències de la crisi siguin més grans, mesura també reclamada pel Govern.
“El confinament total és la mesura que hem d’adoptar en aquest moment. De fet s’hauria d’haver adoptat ja en les últimes dues setmanes”, ha exposat el torn de preguntes d’un roda de premsa telemàtica, en la qual ha plantejat mesures de finançament per les empreses.
Canadell ha assenyalat que aproximadament entre el 50% i el 70% de l’activitat econòmica s’ha vist afectada per l’estat d’alarma decretat pel Govern central però ha valorat que “probablement” encara es pot parar el funcionament de més empreses.
Pel president de la Cambra de Barcelona, un període d’aturada de “com a mínim” dues o tres setmanes seria suficient perquè el sistema sanitari absorbís el pic de pacients de Covid-19 i evitar que es col·lapsés.
Una vegada passessin aquestes setmanes, ha assenyalat que s’ha de començar a fer una sortida del confinament, que ha remarcat que ha de ser “organitzada, coordinada i gradual”.
“Necessitem aquest pla contundent”, ha defensat Canadell, que ha indicat que hauria de suposar el tancament de tots els comerços, menys els d’alimentació i farmàcies.
Model de Wuhan
Ha apostat per seguir el model de tancament total de Wuhan (la Xina), ara també adoptat per Itàlia, malgrat que ha dit que preferiria haver seguit el de Corea del Sur i Alemanya.
En aquest sentit, ha exposat que Corea del Sur i Alemanya han pogut mantenir cert nivell d’activitat econòmica i han fet molts controls entre els ciutadans per veure si estaven contagiats, la qual cosa ha sostingut que haurien de fer les empreses catalanes quan se sortís del confinament total que proposa durant dues o tres setmanes.
És per això que ha defensat que les companyies es dotin d’equips de protecció individual (EPI) i test, una vegada es reprengui l’activitat econòmica i els hagin aconseguit els hospitals, per assegurar que els seus treballadors tornen a treballar sans i ho fan protegits.