Els metges catalans reclamen que es contracti als residents després de la crisi

"No es tracta d'un premi, sinó d'un mínim reconeixement a professionals perfectament capacitats que estan donant el 200% en aquests dies i que en condicions normals podrien optar a treballs millor pagats"

Publicitat

El Consell de Col·legis de Metges de Catalunya (CCMC) ha exigit aquest dijous que tots els residents d’últim any en formació als quals s’ha prorrogat el conveni de treball a causa de la pandèmia del coronavirus obtinguin un contracte quan passi la crisi.

En un comunicat, el CCMC demana a l’administració sanitària de Catalunya i als centres sanitaris públics i privats que mantinguin vinculats automàticament “amb contracte d’adjunt o equivalent” als Metges Interns Residents (MIR).

“No es tracta d’un premi, sinó d’un mínim reconeixement a professionals perfectament capacitats que estan donant el 200% en aquests dies i que en condicions normals podrien optar a treballs millor pagats”, ha explicat a Europa Press el vicepresident del Col·legi de Metges de Barcelona, Jaume Sellarés.

El Govern va ordenar el passat 15 de març la pròrroga de tots els residents en el seu últim any de formació en especialitats com a geriatria, pneumologia, pediatria i medicina preventiva i salut pública, entre uns altres, la qual cosa implica conservar un sou menor i no aclareix què passarà amb els MIR després de l’estat d’alarma.

Publicitat

Sellarés opina també que els residents haurien de rebre un contracte d’adjunt durant aquest mateix període d’excepció, atès que “el treball que estan fent molts MIR ja no és de formació, sinó que és activitat assistencial; i ha de pagar-se com a tal”.

Paral·lelament, el CCMC reclamama a les administracions central i autonòmica que tots els recursos econòmics promesos per fer front a la crisi de la Covid-19 “arribin el més ràpid possible als centres sanitaris per dotar i millorar la contractació els professionals”.

També demanen que els fons serveixin per habilitar recursos “per a la protecció dels professionals sanitaris, la compra de reactius per a la determinació de proves del virus i la inversió en equipaments mèdics relacionats amb la patologia prevalente”.

La proposta del CCMC està signada pels quatre col·legis catalans –Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona–, que es posen a la disposició de treballadors i col·legiats per “fer-se ressò” de qualsevol pròrroga de contractació que no compleixi amb els termes reclamats per l’organització.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca