Buch acusa el govern espanyol de “no fer confiança” a qui pren decisions “encertades”

El conseller avisa l'executiu que "s'equivoquen" si pensen que "prenent la competència de seguretat se soluciona res"

Publicitat

El conseller d’Interior, Miquel Buch, ha acusat el govern espanyol de “no fer confiança” a l’executiu català quan pren “decisions encertades”, en referència al confinament de la Conca d’Òdena i, en canvi, “retirar-los competències”. “Ens tenen com a subordinats d’un Estat quan aquest no ha actuat quan havia d’actuar”, ha lamentat el conseller en una entrevista a Catalunya Informació. A més, Buch els ha advertit que “s’equivoquen” si pensen que “prenent la competència de seguretat integral a Catalunya se soluciona res”. “La solució passa per ajudar el sistema públic català i deixar continuar prenent decisions encertades”, ha explicat Buch, que ha assegurat que el govern espanyol ha anat “tard i malament”.

Buch, a més, ha insistit que el govern espanyol ha de prendre ja “decisions dràstiques”, com permetre el confinament de territoris o tancar ports i aeroports per fer front al covid-19. “Potser pensen en la màxima que diu que els últims seran els primers però s’equivoquen i els últims són els que pitjor ho passaran”, ha avisat, per reiterar després que les multiplicacions d’afectats són “bàrbares”.

A més, ha remarcat que totes les decisions de l’executiu català han estat basades en criteris tècnics i de salut i avalades per experts i creu que han donat “bons resultats”, mentre que ha rebutjat que se’ls acusi d’haver basat les reves respostes en qüestions polítiques. “Això no va de política ni de patriotisme, va de salut”, ha advertit.

D’altra banda, i sobre el control de les fronteres exteriors que toquin a territori català que ha ordenat el govern espanyol, Buch ha explicat que a Catalunya qui té competències en matèria de seguretat ciutadana són els Mossos. Per tant, i en ser preguntat sobre qui controlaria els límits territorials, ha considerat que “no té perquè fer-ho algú que no siguin ells”.

Publicitat

Petició de confinament

Aquesta tarda el Govern ha enviat una resolució al govern espanyol on demana que s’autoritzi el confinament total de la població de Catalunya. Buch ha admès que encara no han rebut cap resposta per part de l’executiu i ha recordat que “les hores són vitals”. A més, ha explicat que aquesta proposta és “un pas més enllà” perquè obligaria a tothom a no sortir de casa durant almenys 15 dies, el transport públic només funcionaria al 10% de la capacitat d’un dia feiner i prohibiria els desplaçaments a lloc de treball excepte per als considerats serveis essencials.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca