Torra defensa que no serà el president que “renunciarà al dret a l’autodeterminació”

"Hi ha moltes cares de Sánchez i ara sembla que torna la del diàleg. Nosaltres estem encantats perquè sempre hem estat aquí"

Publicitat

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha sostingut que no serà el president del Govern “que renunciarà al dret a l’autodeterminació”.

En una entrevista a ‘eldiario.es’ que ha recollit Europa Press, Torra ha dit que el compromís per exercir el dret a l’autodeterminació aquesta legislatura serà molt complicat que es pugui mantenir perquè quan ho va manifestar “plantejaven uns terminis més allargats”.

Ha defensat que s’ha fet un bon exercici de govern al capdavant de la Generalitat en una legislatura complicada: “Hi ha una acció de govern que valoro i un avanç en el procés, amb el debat constituent i amb el consens sobre el dret a l’autodeterminació i l’amnistia”.

Sobre la taula de diàleg, ha assenyalat que, si volen que el diàleg sigui efectiu i “abordi les qüestions que ha d’abordar”, cal estar segurs que la taula funcionarà.

Publicitat

Torra ha sostingut que el president del Govern central, Pedro Sánchez, ha tingut actituds diferents: “Hi ha moltes cares de Sánchez i ara sembla que torna la del diàleg. Nosaltres estem encantats perquè sempre hem estat aquí”.

En aquest sentit, ha assegurat que posar una data a les eleccions significaria “alterar i engegar a rodar” el que s’està fent i ha defensat que decidirà la data tenint en compte l’interès general de Catalunya.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca