Trilla dona per fet que hi haurà algun cas de coronavirus a Catalunya

Sobre la cancel·lació del MWC: "La por ha guanyat d'alguna manera la ciència"

Publicitat

“La por ha guanyat d’alguna manera la ciència”. Aquesta és la conclusió que ha tret sobre la cancel·lació del Mobile el cap del Servei de Medicina Preventiva i Epidemiologia del Clínic, Antoni Trilla. Ha remarcat que les mesures de protecció addicionals que havia pres el congrés ja eren “molt severes”, intentant demostrar que “es feia més del que racionament s’havia de fer”, però ha constatat que “no ha estat suficient”. En declaracions a TV3, ha insistit que “no hi ha cap indicació de la OMS, ni del centre de control d’Europa, el ministeri o la Generalitat” que digui que a Catalunya “hi ha una situació epidemiològica tal que justifiqui la cancel·lació del MWC”. Això sí, ha donat per fet que hi haurà algun cas de coronavirus a Catalunya.

Trilla ha remarcat que a Amsterdam hi ha una fira que s’està celebrant amb normalitat, perquè han decidit que “el risc que es podia córrer era assumible”. L’organitzador del Mobile, en canvi, ha rebut opinions de participants que no ho veien clar i “això ha fet un efecte dominó”, ha conclòs el doctor, que ha reconegut que és un “cop dur” per a Barcelona, Catalunya i Espanya. Malgrat tot, no ha volgut culpar els organitzadors i ha indicat que cal esperar que la propera edició se celebri amb normalitat i que el coronavirus ja no sigui un factor a tenir en compte.

Sobre la probabilitat d’un cas o més a Catalunya, Trilla ha indicat que la xarxa de vigilància treballa amb la hipòtesi que això serà una “seguretat”. “Gairebé em sorprendria que no en tinguéssim cap”, ha indicat.

Al marge de la preocupació per l’epidèmia, especialment en països que no estan prou preparats per afrontar-la, ha constatat que hi ha un problema amb la informació, perquè en circula molta, ràpidament i molta no contrastada.

Publicitat

Sobre l’últim missatge de l’OMS, ha remarcat que el director general ha de ser prudent, especialment perquè hi ha països poc preparats en cas d’epidèmia, però ha insistit “que la resta de missatges van en la línia de mantenir la normalitat en tot”. “No s’ha canviat per a res la definició d’alerta”, ha assenyalat.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca