Experts proposen un pla amb mesures per “conquerir” drets a Catalunya

Experts proposen un pla amb mesures per "conquerir" drets a Catalunya com l'habitatge o el medi ambient

El preu de la llibertat

Més de 10 anys de periodisme valent, crític i combatiu no adherit a cap partit. Aquesta llibertat ens ha costat subvencions i publicitat, seguim dempeus gràcies als nostres lectors. Fes-te mecenes per només 2€/mes.

El Pla de drets humans de Catalunya 2020-2023 proposa a les administracions, especialment al Govern, accions per fer efectiva una democràcia igualitària, plural, participativa i garantista. L’encarregada d’elaborar aquest pla ha estat l’Estructura de Drets Humans de Catalunya, formada pel Síndic de Greuges i l’Institut de Drets Humans de Catalunya (IDHC) i amb un consell assessor en què han participat una vintena d’entitats i personalitats. “Parlem de drets en el sentit més fort de la paraula, aquells que sovint s’han de conquerir i anar més enllà de les lleis”, ha afirmat el síndic, Rafael Ribó. El dret a la salut, a l’habitatge, al medi ambient; els drets de les dones; del col·lectiu LGTBIQ, de les persones grans o dels infants són alguns dels 32 objectius que recull la iniciativa.

Publicitat

“Se’ns pot dir que ara, amb la regressió de drets que hi ha a casa nostra, no és el millor moment per fer un pla de drets humans de Catalunya. Però creiem que sí, que ara és el moment. Ara és el moment de reivindicar les lluites de generacions anteriors i una perspectiva mestissa i feminista dels drets humans. Ara és el moment de fer polítiques de drets humans i deixar de fer polítiques amb drets humans”, ha afirmat el president de l’Institut de Drets Humans de Catalunya, David Bondia.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes