Torrent exigeix responsabilitats als Mossos per l’agressió feixista

Ernest Maragall hi veu una "greu responsabilitat professional i política" dels Mossos

El preu de la llibertat

Més de 10 anys de periodisme valent, crític i combatiu no adherit a cap partit. Aquesta llibertat ens ha costat subvencions i publicitat, seguim dempeus gràcies als nostres lectors. Fes-te mecenes per només 2€/mes.

El president del Parlament, Roger Torrent, ha titllat “d’incomprensible” que un grup d’ultradreta armat hagi pogut creuar “mitja ciutat” fins al centre de Barcelona per acabar “apallisant gent impunement”. “No s’entén i calen responsabilitats. Prou”, ha precisat Torrent en una piulada a Twitter. El grup feixista s’havia concentrat a la plaça Artós i s’ha desplaçat caminant fins a l’Eixample. El president del grup municipal d’ERC de Barcelona, Ernest Maragall, ha denunciat que la impunitat dels grups d’ultradreta és “tant increïble com inacceptable”. “Greu responsabilitat professional i política dels Mossos que semblen permetre la lliure violència dels ultres. A Barcelona, cap violència!”, ha conclòs.

Publicitat

També s’ha referit a l’agressió la regidora d’ERC Elisenda Alamany, que ha criticat que els Mossos hagin deixat “campar impunement el feixisme” per Barcelona i demana explicacions sobre l’operatiu amb depuracions “immediates ja”. “Són feixistes i surten de cacera pels nostres carrers. La policia del meu país no atropella persones”, ha afegit.

L’Oficina de Drets Civils i Polítics ha assegurat en una piulada que caldrà revisar en “profunditat” l’operatiu de Mossos que no ha pogut evitar que un grup ultra “sortís de la plaça Artós de Barcelona en actitud explícitament violenta i agressiva”.

Una dotzena d’ultres han agredit brutalment aquest dijous a la nit un jove a la cruïlla entre els carrers Balmes i Rosselló de Barcelona. El grup d’extrema dreta provenia de la concentració de la plaça Artós, que ha reunit unes 300 persones, i s’ha desplaçat cap al centre armats amb pals i bats de beisbol per “caçar” independentistes mentre colpejaven aparadors i persianes de comerços. Cridaven ‘Visca Espanya’, ‘Visca Franco’ i ‘On estan els CDR’ i, durant la marxa, han increpat diversos conductors. El centre de Barcelona ha viscut una nova nit de tensió i barricades enceses en la quarta nit d’aldarulls.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes