Un tros d’Ars Electronica a l’Arts Santa Mònica

'(Al)most life, after all' una exposició que mostra a Barcelona obres presentades en la fira més important d'art electrònic

La presència de Young Gallery Weekend s’expandeix més enllà del cap de setmana en el qual s’ha celebrat la 5a edició del festival. Ho fa amb l’exposició ‘(Al)most life after all’, una mostra col·lectiva que es pot visitar fins al 20 d’octubre a l’Arts Santa Mònica de Barcelona.

Publicitat

El 5é aniversari de Young Gallery Weekend ha estat un èxit rotund. Més galeries i espais creatius, més artistes, més disciplines, més col·laboradors i més públic. Una edició dirigida per María Castillo i organitzada per Recwind Creative Studio que irromp en el panorama cultural a més de com co-responsable del 5é aniversari del festival, com a comissaris de YAS (Young Art Sound) & YEA (Young Electronic Art) seccions oficials de les quals forma part l’exposició ‘(Al)most life, after all’.

(Al)most life, after all:

Una proposta expositiva en la qual l’antropocentrisme no sols queda qüestionat, és vetat, mitjançant radicals impulsos electromagnètics, comunitats robòtiques, meduses alienígenes, paisatges virtuals més pròxims que els reals. La trobada de diversos camps de coneixement a partir de la tecnologia, del téchné, que l’art vela i revela.

L’exhibició que serveix d’escenari per a presentar a Barcelona el programa de producció de NewArtFoundation i Hangar amb la col·laboració de la Col·lecció Beep d’Art Electrònic, el resultat del qual són les obres de Kenneth Dow (K-Hole), Patricio Rivera (Tècniques de Paintball) i TopLap (Lina Bautista i Iván Paz, Post-Window), nouvingudes d’Ars Electronica amb l’obra de l’eslovena Robertina Šebjanièc (Aurelia 1 +Hz / proto visqui generator) aclamada entre els best of del festival austríac i la dels argentins Mariano Sardón i Mariano Sigman (Wall of Gazes). Peces que s’exposen en companyia d’una exquisida selecció d’instal·lacions, obres d’art sonor i electrònic de Jan Mech (World Clock. Counter Clock Wise), Jaime dels Rius (Le Vent et sa Mesuri, 50 Minutes of Sigui & Wind), Eugenio Ampudia (Try not to think sota much), Ricardo Iglesias i Gerald Kogler (Independent Robotic Community).

En el marc d’aquesta exposició, aquest dijous d’10 d’octubre se celebra a la sala d’actes del nivell 2 del Arts Santa Mònica una conferència per a aprofundir en el programa de producció organitzat per NewArtFoundation, Col·lecció Beep i Hangar i en el treball de l’artista Jan Mech, així com per a reflexionar sobre l’art sonor en relació amb les peces que es presenten d’aquesta disciplina en l’exposició.

Trobar l’art sonor entre la música, la instal·lació i la performance:
Conferència 10.10.19 / 19:00h / Jan Mech i Lluís Nacenta / Arts Santa Mònica

Arte sonor, dècades usant aquesta expressió per a una pràctica artística a la qual el rastre filològic i el discurs públic sembla no haver aconseguit el mateix nivell de profunditat o complexitat dels discursos sobre altres formes d’art, o almenys això es qüestionen els nostres ponents.

Jan Mech, artista i professor de Tecnologia expressiva en el Institut del Teatre, i Lluís Nacenta, director d’Hangar, Centre de Producció i Recerca d’Arts Visuals, tots dos personalitats clau de l’exposició (Al)most life, after all.

Estan les obres que es presenten en aquesta mostra en el centre d’un triangle marcat per la música, la instal·lació i la performance? És aquesta una qüestió experiencial constant en l’art sonor?

L’ona expansiva de Young Gallery Weekend

No sols aquesta exposició és la que roman després del cap de setmana del festival, moltes de les galeries participants continuen amb les mostres presentades durant Young Gallery Weekend oferint la possibilitat de visitar-les als qui no van poder gaudir-les durant el festival. Algunes d’aquestes exposicions són:

Projekteria: ‘Trinus’ Cláudio Garrudo. Fins el 24 de novembre.

Werner Thöni: ‘You will find me if you want me in the garden’, Alexandre Madureira
. Fins els 24 de novembre.

Bien Cuadrado: ‘Sample Culture’, Ash Wan. Fins el 9 de novembre.

 

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes