Chacón i Vilallonga viatgen al Japó per “fomentar les relacions comercials i culturals”

El Govern i l'Ajuntament de Barcelona aprofiten la gira asiàtica del FC Barcelona per impulsar la captació d'inversions a Catalunya i donar suport a la internacionalització de la cultura catalana

El preu de la llibertat

Més de 10 anys de periodisme valent, crític i combatiu no adherit a cap partit. Aquesta llibertat ens ha costat subvencions i publicitat, seguim dempeus gràcies als nostres lectors. Fes-te mecenes per només 2€/mes.

Les conselleres d’Empresa i Coneixement i de Cultura, Àngels Chacón i Mariàngela Vilallonga, viatgen al Japó per “fomentar les relacions comercials i culturals” entre els dos territoris. Coincidint amb la gira asiàtica del FC Barcelona, el Govern i l’Ajuntament de Barcelona han aprofitat per desplaçar-se al país per impulsar la captació d’inversions estrangeres i donar suport a accions d’internacionalització de la cultura catalana. Fins al 27 de juliol, quan acabarà la missió, Chacón es reunirà amb diverses empreses japoneses, com la fabricant de materials AGC, que té una planta de producció a Santa Perpètua de Mogoda i que ha triat Catalunya com la seva primera base de producció a Europa per a la divisió farmacèutica, o Toppan Printing, Mitsubishi UFJ Financial Group, Lifull i Nisshin OilliO Group, totes a la regió de Tòquio.

Publicitat

Chacón, que anirà acompanyada per Joan Romero, conseller delegat d’ACCIÓ, i la directora de l’Oficina Exterior de comerç i d’Inversions d’ACCIÓ a Tòquio, Yuko Kijimoto, també visitarà la seu central de la multinacional DENSO, que compta amb gairebé 1.000 treballadors a la fàbrica a Sant Fruitós de Bages, i la planta de robòtica industrial de Kawasaki.

Per la seva banda, Vilallonga donarà suport a la cultura catalana al Japó i assistirà a l’òpera ‘Turandot’ al New National Theatre Tokyo en el marc del cicle de concerts que l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya ofereix al Japó com a convidada a l’Olimpíada Cultural de Tòquio 2020, i a un concert simfònic que l’OBC oferirà al Bunkamura Orchard Hall.

A la ciutat de Himeji la consellera de Cultura visitarà l’exposició ‘Barcelona ciutat de miracles artístics, impulsada pel MNAC, i es trobarà amb membres del Casal Català de Tòquio, així com amb diverses personalitats culturals.

‘Barcelona Catalonia Talks. Business and Barça’

El Govern, l’Ajuntament i el FC Barcelona organitzen dos actes a Tòquio i a Kobe sota el nom ‘Barcelona Catalonia Talks. Business and Barça’ en els que presentaran els atractius de Catalunya com a destinació d’inversions asiàtiques. Així, es reuniran amb alts directius d’empreses japoneses de diversos sectors.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes