El 26è Festival Sónar de Barcelona començarà aquest dijous i se celebrarà fins aquest dissabte als recintes de Montjuïc i Gran Via de Fira de Barcelona amb més de 140 actuacions, després de superar, segons l’organització, la “principal crisi” dels seus 26 anys d’història perquè ha hagut de sobreposar-se a la vaga de muntadors del recinte i, a més, s’ha hagut de celebrar un mes més tard de l’habitual.
Tot i la cancel·lació d’última hora d’A$AP Rocky, el festival pujarà a l’escenari estrelles de l’electrònica, ritmes urbans i artistes emergents que protagonitzaran la música del futur, com ara Stormzy, Bad Bunny, Arca, Skepta i Bad Gyal, i s’espera superar els 100.000 assistents -després d’arribar a les 126.000 persones l’any passat-.
80 estrenes absolutes
En total, hi haurà 80 estrenes absolutes entre les 140 propostes que oferirà la cita, en una edició que posarà èmfasi en la sostenbililtat i eliminarà el plàstic d’un ús.
Més de 300 artistes de 36 països trepitjaran els escenaris –Sónar de Dia al recinte de Montjuïc i Sónar de Nit al de Gran Via de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona)–, i els catalans són la comunitat més important, amb 22 artistes, mentre que també hi destaca la presència llatinoamericana i africana.
Propostes que posen l’èmfasi en l’experimentació amb noves tecnologies conviuran amb artistes de reggaeton i de missatge polític -com The Matthew Herbert Brexit Big Band, que tancaran el festival-, en una edició marcada per la diversitat de discursos artístics.
El Sónar comptarà amb el britànic Skepta, el DJ Kaytranada, el raper Vince Staples i el japonès DJ Krush, juntament amb l’electrònica futurista d’Arca, la siriana Káryyn, la tunisiana Deena Abdelwahed, l’activista d’Uganda Hibotep i la radicalitat de Virgen María, i els acompanyarà el house de Disclosure, el nou disc de Paul Kalkbrenner i la sessió emocional de Four Tet.
El ‘clubbing’ es repartirà en els escenaris de dia i de nit amb noms com Amelie Lens, DJ Koze, Floating Points i Body & Soul, i tres col·laboracions inèdites exclusives: Louie Vega & Honey Dijon, Peggy Gou & Palms Trax i Blawan & Dax.
Així mateix, el Sónar explorarà la relació entre el cervell i la música, la llum i el so, i per primera vegada arribarà als escenaris la intel·ligència artificial, gràcies al tecnòleg Daito Manabe i el neurocientífic Yukiyasu Kamitani, i també hi seran els creatius turcs Ouchhh i els barcelonins Za!.
Concretament, aquest dijous serà el torn de Daito Manabe + Kamitani Lab, Arca, Dengue Dengue Dengue, Berlinist, Daphni, Slikback i Afrodeutsche, entre d’ altres.
La meitat, públic estranger
El 55,4% de les entrades s’han venut a Espanya, i el 44,6% a la resta del món, amb especial presència de països com el Regne Unit, França, Itàlia, Alemanya, Suïssa i els Estats Units, i la proporció es manté en les acreditacions professionals.
El festival comptarà amb un pressupost de 9,35 milions d’euros, un 3% més que l’any anterior: el 78% són recursos propis, el 15% procedeix de patrocinis i el 7% d’ajudes públiques –320.000 euros de l’Ajuntament de Barcelona, 165.000 de la Generalitat, 150.000 de la Unió Europea i 15.000 euros del Ministeri–.
Comença el @sonarfestival 2019! Ens instalem al festival fins dissabte amb els millors concerts en directe al web i l’app d’iCat.
➡️ a les 20h a l’FM Especial @independentiCat amb els protagonistes, ambient i concerts més destacats.https://t.co/ZC1gdf2cDH— iCat (@iCatfm) 18 de juliol de 2019