Aquestes han estat les polèmiques del cap de setmana a Twitter

Rosalía, granges de vaques i lapsus visuals

El preu de la llibertat

Més de 10 anys de periodisme valent, crític i combatiu no adherit a cap partit. Aquesta llibertat ens ha costat subvencions i publicitat, seguim dempeus gràcies als nostres lectors. Fes-te mecenes per només 2€/mes.

La xarxa de micro blogs; Twitter ha tingut un cap de setmana bellugat. A continuació us oferim un resum de les tres últimes polèmiques.

Publicitat

Rosalía fa enfadar els ‘puristes’ catalans

El rotatiu de prestigi internacional The Guardian publicava un article el divendres sobre la reina del flamenc i el fet que hagués parlat en català. L’article signat pel corresponsal del diari a Barcelona; Stephen Burgen, explica com els ‘puristes’ catalans s’han indignat amb ella per fer servir barbarismes a la seva cançó en català. A l’article se citen les paraules de Mercè Vilarrubias, lingüista que ara acaba de publicar; Por una ley de lenguas, llibre que va presentar amb l’autor de l’article.


La granja de la discòrdia

Ahir diumenge 14 de juliol, 160 activistes contra l’explotació dels animals de granja, en van ocupar una a Sant Antoni de Vilamajor per tal de mostrar la violència de les explotacions ramaderes. L’acció ha encès els ànims dels ramaders a Twitter, que acusen els activistes d’anar a molestar on no toca. L’usuària La Païssa argumentava: “Un grup d’adolescents que no entenen que és un sistema productiu, entrant en una granja de vaques. Creient que denuncien maltractament als animals. Quanta gana els hi falta veure per entendre alguna cosa”.


Un lapsus de 30 anys

Ahir era 14 de juliol, festa nacional francesa per ser el dia que es va assaltar la Bastilla el 1789. Alguns usuaris catalans, però, ho han celebrat compartint el quadre ‘La llibertat guaint al poble’ d’Eugène Delacroix. Una pintura que representa la revolució de juliol de 1830. Un dels usuaris que ho ha fet ha estat la doctora Argelia Queralt Jiménez, l’errada ha estat aprofitada per fer mofa, com ha fet ‘Dank Catalan Memes’.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes