Empresaris xinesos s’interessen per finançar l’aeroport d’Andorra

L'ambaixador del país asiàtic anuncia col·laboracions en telecomunicacions, comerç i educació

Publicitat

L’ambaixador de la Xina a Espanya i Andorra, Lyu Fan, ha informat aquest dilluns de l’interès de diversos empresaris del seu país per finançar la construcció d’infraestructures a Andorra, entre elles l’aeroport internacional que està impulsant la Cambra de comerç i que està valorat en més de 500 milions d’euros.

Fan, de visita diplomàtica al Principat per celebrar els 25 anys de relacions bilaterals entre els dos països, ha manifestat que la Xina “és molt forta en infraestructures” i que vol que Andorra “obri la porta” als seus empresaris.

El ministre de Presidència, Economia i Empresa del Govern andorrà, Jordi Gallardo, ha celebrat aquest oferiment i ha plantejat que, si finalment els estudis mediambientals determinen que l’aeroport és viable, es podria plantejar un finançament públic-privat o una concessió perquè sigui el privat qui assumeixi la totalitat de la inversió.

Telecomunicacions i comerç

Publicitat

L’ambaixador, durant una trobada empresarial per ampliar les relacions comercials entre els dos països, també ha explicat que la Xina està interessada a invertir en el sector de les telecomunicacions d’Andorra, tal com demostra l’acord ja en vigor entre Andorra Telecom i el gegant Huawei en temes d’instal·lació de fibra òptica.

També vol incidir en la convalidació de títols acadèmics entre la Universitat d’Andorra i “algunes de les més importants” de la Xina.

A més, Fan ha recordat que la població xinesa compra molt per internet i que hi ha una via per explorar amb Andorra per comprar en línia els seus productes.

A nivell turístic, l’ambaixador ha assegurat que, malgrat ser un país petit, “Andorra té cada dia més fama a la Xina”, sobretot per l’esquí i les compres.

Turisme d’esquí

Els Jocs Olímpics d’Hivern de Pequín del 2022 ajudaran al fet que més població del gegant asiàtic s’interessi per l’esquí i, en conseqüència, per Andorra, ha afegit.

L’ambaixador de la Xina encapçala una delegació que s’ha desplaçat al Principat per celebrar els 25 anys de relacions diplomàtiques i bilaterals.

A més, durant la jornada Fan ha mantingut reunions institucionals amb ministres i amb el cap de Govern d’Andorra, Xavier Espot.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca