Puigdemont confia en la justícia europea per exercir d’eurodiputat i retreu a Tajani que no s’interessi per la polèmica

L'expresident de la Generalitat no descarta una tercera euroordre d'extradició si va a Estrasburg sense resolució del litigi

El preu de la llibertat

Més de 10 anys de periodisme valent, crític i combatiu no adherit a cap partit. Aquesta llibertat ens ha costat subvencions i publicitat, seguim dempeus gràcies als nostres lectors. Fes-te mecenes per només 2€/mes.

Carles Puigdemont ha assegurat aquest dijous en el marc del Fòrum Crans Montana a Ginebre, en el qual ha intervingut, que confia que la justícia europea li doni la raó i confirmi que té immunitat diplomàtica per exercir d’eurodiputat. Puigdemont també ha retret al president del Parlament Europeu, Antonio Tajani, que no s’interessi per la polèmica que l’enfronta a l’Estat espanyol per aquesta qüestió. “Si un afer que afecta a diputats electes europeus no mereix l’atenció i l’interès del president d’aquests diputats, de què serveix aquesta presidència?”, s’ha preguntat. Puigdemont ha denunciat també que al seu parer l’Estat espanyol no respecta les normatives europees i vulnera els seus drets com a eurodiputat, així com els de Toni Comín i Oriol Junqueras.

Publicitat

En paral·lel, Puigdemont no descarta que Espanya pugui emetre una tercera ordre d’extradició contra ell en cas que el litigi no s’hagi resolt i volgués acudir el 2 de juliol a Estrasburg per a la constitució del nou Parlament Europeu. Per això no prendrà la decisió de si hi va fins a l’últim moment.

En un altre ordre de coses, Puigdemont ha tingut un record per als afectats per l’incendi de la Ribera d’Ebre, així com un agraïment per a totes les forces que treballen per apagar-lo.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes