Cs vol que el Parlament insti el Govern a renunciar a implementar una DUI i les lleis de desconnexió

La formació liberal porta al proper ple una moció que reclama a l'executiu català que respecti la sobirania espanyola

El preu de la llibertat

Més de 10 anys de periodisme valent, crític i combatiu no adherit a cap partit. Aquesta llibertat ens ha costat subvencions i publicitat, seguim dempeus gràcies als nostres lectors. Fes-te mecenes per només 2€/mes.

El Parlament de Catalunya debatrà en el proper ple una moció que insta al Govern a “renunciar a implementar” la declaració unilateral d’independència (DUI) i les anomenades lleis de desconnexió. El grup parlamentari de Cs ha presentat una iniciativa parlamentaria que vol que el Govern es comprometi a “complir” i “fer complir” la Constitució i l’Estatut i que respecti que la “sobirania espanyola recau sobre el conjunt del poble espanyol i no en una fracció d’aquest”. En un altre punt, la moció recorda a l’executiu català que les institucions han de “respectar les lleis i les resolucions judicials” i renunciar a incomplir-les. Reclama que es “rectifiqui” la política “d’exclusió” caps els ciutadans que no comparteixen la ideologia del Govern així com la “discriminació sistemàtica” cap a la llengua castellana.

Publicitat

D’altra banda, la mateixa moció aposta per condemnar els “intolerables” i “injustificables actes de violència i odi contra ciutadans, càrrecs electes i autoritats” que grups “extremistes” van protagonitzar durant la jornada de constitució dels ajuntaments el passat 15 de juny.

La formació liberal reclama que l’administració catalana assumeixi que els espais i edificis públics han de respectar la més “estricta neutralitat política” i que la conselleria de Justícia cessi l’aplicació injustificada de “tractes de favor” a interns de centres penitenciaris. També deixar d’utilitzar els termes exiliats i presos polítics.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes