El papa ha convocat a una reunió al Vaticà a tots els seus representants pontificis o ambaixadors des de dimecres vinent 12 de juny i fins al dissabte 15 amb la qual “desitja consolidar la freqüència triennal de tals trobades després de les realitzades el 2013 i el 2016”.
Segons ha informat el director de l’oficina de premsa del Vaticà, Alessandro Gisotti, en la reunió participaran 103 ambaixadors dels quals 98 són nuncis apostòlics, ambaixadors de Francesc als països, i cinc són observadors permanents, els representants en ens internacionals com l’ONU.
A més, en l’última jornada de la trobada, el 15 juny, està previst que participin exnuncis apostòlics jubilats.
El dijous 13 de juny, els ambaixadors convocats seran rebuts en audiència pel papa i davant ells pronunciarà un discurs sobre la diplomàcia vaticana. A més, mantindran dues reunions amb els superiors de la Secretaria d’Estat, algunes conferències sobre assumptes d’actualitat eclesial, de col·laboració internacional i de diàleg interreligiós, i una altra sèrie de trobades, en les quals estaran presents els ambaixadors acreditats davant la Santa Seu residents a Roma.
L’últim dia, el dissabte 15 de juny, Francesc celebrarà una missa a la capella de la Casa Santa Marta, la residència del pontífex, i hi haurà un moment d’oració a la Capella Sixtina. L’esdeveniment conclourà amb un esmorzar del sant pare amb tots els participants el 15 de juny a la Casa Santa Marta.