Swab parla amb Jérôme Pantalacci

El preu de la llibertat

Més de 10 anys de periodisme valent, crític i combatiu no adherit a cap partit. Aquesta llibertat ens ha costat subvencions i publicitat, seguim en dempeus gràcies als nostres lectors. Fes-te mecenes per només 2€/mes.

Jérôme Pantalacci és fundador i director d’ART-O-RAMA, fira d’art contemporani de Marsella. Anteriorment va treballar a la galeria Roger Pailhas i a l’organització «Art dealers», la fira d’art per invitació creada per Roger Pailhas, celebrada a l’interior de l’espai de 1000 m² de la galeria. Pel que fa la seva trajectòria acadèmica, Pantalacci es va graduar d’un màster en arts visuals a la Universitat d’Aix-Marsella.

 

Ver esta publicación en Instagram

 

Adel Abdessemed, “je suis innocents”, 2012,c-print, 234x180cm #rencontresdelaphotographie#arles#Southernfrance

Una publicación compartida por Jérôme Pantalacci (@pantalaccijerome) el

Què representa l’art jove al panorama internacional?

Per començar, no estic segur de què entraria a la categoria d'”art jove”, així que prefereixo parlar d’escena emergent.

Allò que l’escena emergent representa al panorama internacional probablement depèn dels teus interessos, edat, i, si ets col·leccionista, del teu pressupost. L’escena emergent és part de l’ecosistema del món de l’art, i és, sense dubte, la més assequible, tant a escala econòmica com de trobada. Per tant, depenent de qui la miri, l’escena emergent pot ser central o gairebé inexistent.

Quin futur té l’art contemporani a un món on prima la tecnologia i la immediatesa?

El món de l’art no escapa a una era digital en què Instagram juga un paper fonamental. De tota manera, el més important a l’art és la pròpia trobada amb l’obra, l’artista o el galerista, així com el temps dedicat a l’intercanvi.

Quin és el paper que han de representar els comissaris i els col·leccionistes a una fira d’art?

El seu paper és essencial. Evidentment, un dels aspectes més importants d’una fira és el comercial. Els artistes i els galeristes necessiten vendre, i els col·leccionistes són els seus compradors.

La compra d’una obra d’art és una presa de compromís, i és important que, en aquest sentit, l’artista se senti suportat. Els curadors són importants, també, per a promoure l’artista, pel que conformen el primer públic d’una fira d’art.

¿Què diferencia Swab Barcelona d’altres fires? ¿Què pot aportar Swab Barcelona al món de l’art que una altra fira no pugui? 

En la meva opinió, Swab és única en el sentit que dóna visibilitat i sosté les creacions de l’escena emergent de dues regions molt vinculades a Espanya: Amèrica Llatina i Àfrica del Nord.

Per tant, quines són les raons per les quals el públic hauria de visitar Swab?

Visitar Swab és una bona oportunitat per a descobrir artistes i galeries emergents de Catalunya i de la resta del món, així com per a connectar amb la meravellosa ciutat de Barcelona.