En declaracions a l’ACN, Murcia ha confessat “no ser gaire impressionable”, però que està satisfet d’aquesta exposició perquè “no és quelcom que algú es pugui endur a casa i penjar-ho a les parets o exposar-ho en un museu”. De fet, ha considerat que es tracta d’un treball útil per tots aquells professionals de diferents especialitats que, abans de començar el rodatge d’una pel·lícula, volen agafar idees sobre les imatges que plasmaran”.
Murcia ha assegurat que “la feina d’un director artístic és l’escenografia teatral, que ha evolucionat i ha arribat al cinema”. Ha explicat també que “la digilització ha comportat que es perdi la màgia, com la que hi ha en aquesta exposició, en la qual es veu com només amb quatre coses bàsiques ben elaborades i pensades es podia aconseguir cinema com el que tenim ara”.
Murcia va ser el primer director artístic, i fins ara l’únic, guardonat amb el Premio Nacional de Cinematografía (1999). Ha estat nominat en dotze ocasions als premis Goya a la millor direcció artística i l’ha guanyat cinc vegades per ‘Dragon Rapide’ (Jaime Camino, 1987), ‘El rey pasmado’ (Imanol Uribe, 1992), ‘Tirano Banderas’ (José Luis García Sánchez, 1994), ‘El perro del hortelano’ (Pilar Miró, 1997) i ‘Secretos del corazón’ (Montxo Armendáriz, 1998). El 1998 va ser nominat en la primera edició dels premis Felix del cinema europeu, a Berlín, a la millor direcció d’art per ‘Mujeres al borde de un ataque de nervios’.
La mostra és una producció de la Filmoteca de Catalunya amb la col·laboració de l’Academia de las Artes y las Ciencias Cinematográficas de España, Región de Murcia, el Museo de Bellas Artes de Murcia i la Universidad Carlos III de Madrid.