El panorama nacional de la música independent ha adoptat sempre una pautada línia conceptual, evolucionant els desafiaments de les revolucions culturals sorgides al post franquisme. Tot i això, una constant renovació ha estat l’element clau per la regeneració d’un pensament que sempre ha donat la sensació de novetat . Actualment en despunta una nova onada, també impulsada pels petits segells que, tot i fugir de les grans productores, aconsegueixen causar un gran impacte social. Aquesta nova escena de la cultura musical urbana té dues capitals, i una d’elles és Barcelona. Acompanyada de Madrid, la ciutat comtal i les seves noves generacions aposten per un gran ventall d’estils, tots ells caracteritzats per la frescor que transmeten.
Prova d’això, els propers 15 i 16 de febrer podrem gaudir de la cinquena edició del Festival Cara B, un certamen de cultura musical independent i urbana que reafirma l’escena emergent, però alhora consolidada, dels artistes amb més repercussió en l’àmbit estatal. L’espai de creació Fabra i Coats acollirà l’esdeveniment, que presenta un cartell molt complet, clarament marcat per la diferència d’estils que separen ambdós dies.
Divendres, com és habitual amb la filosofia del festival, el protagonisme anirà dirigit a la música urbana, amb les actuacions de Rels B, Pimp Flaco & Kinder Malo, Sticky M.A., Cecilio G, La Zowi, Pedro LaDroga i Albany. D’altra banda, el dissabte anirà marcat per la varietat del pop, el rock i el garaje, de la mà de Novedades Carminha, Soleá Morente & Napoleón Solo, Carolina Durante, Cupido, La Plata, Putochinomaricón i Melenas.
La filosofia del festival aposta per al moment. Tots els artistes destaquen com a principals tendències musicals, partidaris de sons alternatius d’un caràcter renovador. Tal com afirmen des del mateix festival, el Cara B es defineix com un projecte integral, amb una visió de 360 graus que aborda la creació artística vinculada a la música des de tots els seus angles. A més a més dels concerts, el festival inclourà projeccions, exposicions i gastronomia.
Així com ho hem pogut veure amb el nou projecte identitari que presenta el Primavera Sound, el Festival Cara B també se situa com una de les referències de la nova cultura independent. Situada en el focus de l’ambigüitat i essent titllada d’una discutible hipocresia, el que està ben clar és que ha nascut un nou concepte musical entre la població, i ho ha fet amb l’objectiu de sacsejar-la fins a adaptar-la a aquest nou segle que ja ens envaeix.