Macarena Gómez brilla a Musarañas, produïda per Álex de la Iglesia

El preu de la llibertat

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes

Que l’Espanya de la postguerra va ser complicada tots ho sabem: una època sotmesa pel terror i la brutalitat, l’austeritat i les relaciones fredes, tot marcat pel catolicisme més conservador. És en aquest panorama en el qual s’ambienta Musarañas, producció espanyola dirigida per Juanfer Andrés i Esteban Roel. Sota la producció d’Álex de la Iglesia, aquest claustrofòbic film està protagonitzat per una hipnòtica Macarena Gómez, qui molt probablement realitza el millor paper de la seva carrera. L’actriu andalusa interpreta una jove atormentada per la mort de la seva mare i els fantasmes del passat, com el del pare de família (Luis Tosar). Tot i haver passat més d’una dècada des de la desaparició dels seus progenitors, la jove està atemorida i alhora obsessionada amb la seva germana petita, interpretada per Nadia de Santiago. Una relació austera i complicada que canvia amb l’arribada d’un atractiu desconegut, en Carlos (Hugo Silva).

La cinta podria entrar dins la categoria d’homenatge a Whatever Happened to Baby Jane?, clàssic de Hollywood protagonitzat per dos pesos pesants de l’època: Bette Davis i Joan Crawford, les quals es fan la vida impossible al llarg de tota la pel·lícula. Musarañas evoca aquest referent cinematogràfic però trasllada l’espectador a l’Espanya dels 40. Ja al principi de la cinta s’intueix que alguna cosa no rutlla en la ment de la Montse, la qual vesteix de dol i viu rodejada d’elements religiosos. A mesura que avança el metratge, el ritme s’intensifica fins a culminar en un potent clímax visual, on la sang i les sorpreses en són l’ingredient principal. La protagonista, com els rosegadors que donen nom a la pel·lícula, viu amagada a la seva bombolla particular: un lloc fosc i perturbador que més val no entrar-hi.

Musarañas consolida a Gómez com a actriu del gènere i aporta bones dosis de cinema de suspens, amb un Luis Tosar que esgarrifa i alhora resulta captivador.

- Publicitat -

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca