La UE admet que no estava “preparada” per gestionar la crisi del covid-19

La presidenta de la CE demana perdó a Itàlia per la manca d'ajuda europea a l'inici de la pandèmia

El preu de la llibertat

Més de 10 anys de periodisme valent, crític i combatiu no adherit a cap partit. Aquesta llibertat ens ha costat subvencions i publicitat, seguim dempeus gràcies als nostres lectors. Fes-te mecenes per només 2€/mes.

La presidenta de la Comissió Europea, Úrsula Von der Leyen, ha reconegut que no estaven preparats per afrontar l’emergència del coronavirus. “Ningú estava realment preparat per això”, ha admès. L’alemanya també ha demanat perdó per la manca de suport europeu a Itàlia a l’inici de la pandèmia quan necessitava ajuda. “Europa ha de demanar disculpes”, ha dit en un discurs a l’Eurocambra. Tot i això, Von der Leyen ha defensat que no van trigar “gaire” a reaccionar amb solidaritat i ha qualificat d”impressionant” el conjunt d’ajudes impulsades per la Unió Europea com el mig bilió d’euros en préstecs acordat per l’Eurogrup. La presidenta de la CE ha reconegut que això no serà suficient. “Cal un pla Marshall per la recuperació”, ha dit.

Publicitat

Von der Leyen insisteix que el pressupost plurianual de la UE és l’instrument més adequat per canalitzar-lo. El president del Consell Europeu, Charles Michel, ha assegurat que els líders europeus discutiran aquesta qüestió en la cimera de la setmana que ve.

EL PREU DE LA LLIBERTAT

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes