Festival de Sitges: Lars von Trier presenta el seu particular retrat d’un assassí en sèrie

El Festival de Sitges és el paradís per als amants del gènere fantàstic, així com de cineastes consagrats com Lars Von Trier. El director danès ja fa temps que viu rodejat de polèmica d’ençà que va fer públics una sèrie de desafortunats comentaris sobre les dones i el nazisme, i la seva última pel·lícula, The House That Jack Built, no ha deixat a ningú indiferent.

El director de títols com Melancholia, Dogville i Nymphomaniac sempre ha sigut fidel a un estil de fer cinema pertorbador. Fan de tot allò explícit i visceral, el cineasta acostuma a gaudir incomodant a l’espectador per a fer-lo qüestionar els límits entre el bé i el mal.

A The House that Jack Built ens endinsem a la pertorbadora i fascinant ment d’un psicòpata interpretat magistralment per Matt Dillon. Un personatge que, a mida que avanci la cinta, ens anirà demostrant que és una representació del propi director. Misogin, sense escrúpols i amb una gran fascinació per l’ordre i l’estètica en les seves maneres de matar, el protagonista de la pel·lícula entra en un espiral de psicosi i crueltat sense precedents.

Von Trier aprofita aquest personatge per criticar el seu propi art, disculpar-se pels seus comentaris sobre l’Holocaust (bé, ho fa a la seva manera) i qüestionar l’art com a tal. Fins on arriben els límits de la creació artística?

Una altra pel·lícula danesa que s’ha presentat al festival és Journal 64, quarta entrega de la saga de pel·lícules sobre els casos del Departament Q. La cinta explora un nou cas sense resoldre dels detectius Carl i Assad, un tàndem molt ben interpretat i que ajuda a aconseguir que la pel·lícula no es desinfli en cap moment.

Aquest cas ens fa retrocedir a la dècada dels anys 60, on assistirem a les pràctiques realitzades per diversos metges en noies “socialment” problemàtiques. La cinta tracta un tema molt delicat als països escandinaus i aprofita per establir un paral·lelisme amb l’auge de l’ultradreta a Europa. Una cinta repleta d’acció, misteri i crítica social amb un marcat segell que ens recorda a les novel·les del desaparegut Stieg Larsson.  

Els més llegits

POLÍTICA

CULTURA

PERFILS

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca