Dia 10: Relax, oci i banys termals a Karuizawa

El preu de la llibertat

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes

Karuizawa és una localitat pintoresca situada en una vall a l’ombra del volcà Asama on els japonesos gaudeixen dels esports de neu a l’hivern i es refugien de l’asfixiant calor tokiota a l’estiu.

L’escapada del cap de setmana

Entre totes les destinacions de muntanya dedicades als onsens o aigües termals, Karuizawa és una de les més populars: per la seva oferta comercial i perquè es troba a una hora escassa de tren bala des de Tokyo.

Complex de botigues de l'estació de Karuizawa
Complex de botigues de l’estació de Karuizawa
Interior del complex

El volcà Asama, encara en actiu, fa de vigilant d’aquest poble balneari envoltat de natura i amb tot l’oci de la globalització amb botigues de marca i restaurants. Es tracta d’una població d’esquí de muntanya amb un estil més de ressort que no pas tradicional, però hi anem perquè moltes guies ho recomanen i per veure una cara diferent del país. Des de Nagano, on estem allotjats, es troba a només a mitja hora de shinkansen Hokuriku, i decidim anar a treure-hi el nas.

Arribem a mig matí, i ens adonem que hem comès un greu error… perquè fa un fred que pela! Som a ple maig, venim de passar calorades al llarg de tota la ruta i només sortir de l’estació amb màniga curta, se’ns congela l’esperit. No ens queda mes remei que anar a comprar un parell de dessuadores per passar el dia. I això que a la resta de ciutats arribàvem fàcilment als 30 graus! De seguida, entenem perquè és una de les destinacions preferides dels tokiotas per fugir de la calor a l’estiu.

Carrer per anar al centre històric
Santuari de la població

Al costat de l’estació hi ha un megacomplex de botigues de marca amb tendes europees i roba d’hivern. Per anar fins al centre de la població, es poden llogar bicis o es pot anar fent un passeig de mitja hora llarga. Optem per la segona opció per explorar millor la zona, i ens trobem amb una població molt enfocada al turisme d’esquí, amb hotels i restaurants d’estil occidental. Tot és de nova construcció, molt diferent del que hem anat visitant fins ara, però l’entorn natural i el casc antic fan que la visita valgui la pena.

Curiositat: Sabies que John Lennon i Yoko Ono van passar una temporada a Karuizawa a la dècada dels 70?

Arribada al casc antic

- Publicitat -

Kyu-Karuizawa

Karuizawa està dividida en dues zones: el centre històric de la ciutat anomenat Kyu-Karuizawa, i la zona de balnearis a Naka-Karuizawa. Nosaltres només farem la visita pel centre històric, però recomanem a aquells que hi vagin que gaudeixin d’alguns dels balnearis perquè l’escapada sigui mes completa.

Carrer de Kyu-Karuizawa

Arribem a Kyu-Karuizawa ben abrigats i fem un primer passeig d’exploració entre carrers bastant buits de gent, però plens de cases d’hivern i edificis de tall occidental. El que més ens agrada és el paisatge de frondosos pins, l’aire de l’alta muntanya i els cims a tocar de la mà.

Ramen de Karuizawa

Ens acostem al carrer comercial Karuizawa Ginza, i abans de continuar, decidim fer una parada per dinar. I quin plat japonès és perfecte pe treure’t el fred de sobre? El ramen!

Trobem un local que sembla una cadena de ramen on hem de seleccionar en una màquina el tipus de plat que volem i el recollim a la barra. Ens serveixen dos bols enormes de ramen calentó, un de miso i un de picant, que devorem amb llàgrimes als ulls.

Seguim la visita entre botigues i cafeteries de disseny mentre tafanegem els souvenirs. Al final de carrer, comença una zona més boscosa i verda on s’obren tot de rutes de senderisme que tenen molt bona pinta. Ens endinsem una mica en el bosc i, on esperàvem trobar un santuari, ens topem amb una església catòlica! L’església de St Paul, fundada al 1895 pel missioner Alexander Shaw, qui va popularitzar Karuizawa com a destinació de vacances.

Església catòlica de Karuizawa
Alexander Shaw

20160527_141915

Ens entretenim una estona caminant entre els bosquets i després reculem per trobar una kissaten o cafeteria on fer el cafè de la tarda, tot sense presses i a un ritme molt més pausat que el que hem portat en anteriors visites. Avui hem decidit no tenir pressa i gaudir de l’entorn amb la poca gent que hi ha. Un dia de relax que ens ha servit de pausa turística per anar assimilant, de mica en mica, tot el que hem anat veient i el que encara ens queda per descobrir.

Boscos de Karuizawa
Balconet de la cafeteria on fem la pausa del dia