El drama fantàstic de Jupiter’s Moon triomfa a Sitges

El preu de la llibertat

Des del 2013 a Revista Mirall hem treballat per fer realitat un espai de periodisme valent, crític i combatiu. Seguim en peu gràcies al suport voluntari dels nostres subscriptors. Suma't des de només 2€/mes

El festival de Sitges està demostrant ser més polític que mai, i només cal comprovar-ho amb la pel·lícula guanyadora d’aquest any: Jupiter’s Moon. La cinta hongaresa ha aconseguit triomfar gràcies a la seva reflexió sobre el conflicte dels refugiats. Tot tenyit, com a bona pel·lícula de Sitges, amb un toc de fantàstic.

Dirigida per Kornél Mundruczó, la pel·lícula porta a l’espectador a reflexionar sobre el tracte que exerceixen els governs sobre les persones. Una fàbula molt real que també ens fa qüestionar el poder de la fe en cada un dels actes de les nostres vides. Jupiter’s Moon ens explica la història d’un jove refugiat arribat a Hongria que amaga un secret: té poders sobrenaturals. La lluita per sobreviure en un país on és vist com un enemic serà complicada, i la seva història ens ajudarà a entendre la situació per la que passen moltes famílies vingudes de fora que esperen rebre una oportunitat per a poder refer les seves vides. El director afegeix l’element fantàstic per també centrar l’atenció en qüestions com la corrupció i la religió.

Dissabte també es va presentar The Super, una molt previsible pel·lícula de terror psicològic protagonitzada per Val Kilmer, premiat amb el guardó Màquina del temps. No ens entretindrem gaire explicant l’argument: seria perdre el temps parlant sobre una cinta massa típica.

La que potser va ser una sorpresa d’allò més divertida va ser The terror of Hallow’s Eve, projectada a la secció Brigadoon i amb un estil propi dels títols de sèrie B. Ambientada a la dècada dels anys 80 i amb música original de John Carpenter, el film és un divertit i nostàlgic homenatge a les pel·lícules de terror de monstres dels anys 80. Impossible no pensar en una versió adolescent d’Stranger Things. Si a això li sumem que el seu director, Todd Tucker, és tot un referent en la creació de monstres amb maquillatge FX a Hollywood (ha treballat a Pirates of the Caribbean i El curiós cas de Benjamin Button), la diversió està més que assegurada.

Toca dir adéu al festival de Sitges per ara i començar a comptar els dies per a la pròxima edició, que homenatjarà 2001: A Space Odissey d’Stanley Kubrick. El compte enrere ja ha començat.

- Publicitat -

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca